Härliga helg!

Nu har Casa Bygg börjat riva ur vårt gamla hus för ombyggnad. Det känns lite tungt att börja om igen med bankande och kånkande. Men det får gå, det blir ju så bra. Nya delen är underbar och vi njuter varje minut. Sovrummet går inte längre att vara i, så vi har flyttat upp till gästrummet hos dottern på garaget. När gamla husdelen är klar har vi sovrum, badrum och arbetsrum på första våning, och ytterligare ett gästrum och en arbetsplats på andra våning.

Vi har ägnat helgen åt att flytta ur gamla delen, jag har även lyxat mig med lite bakning, som är min avkoppling och glädje och att laga riktigt god mat.
Agne fick en hjortstek av en arbetskamrat. Det var fantastiskt kött och det blev såå gott!
Så här tillagdes den:
Jag band upp steken och mosade in en hel del färsk timjan under snöret. Steken och massor av rotfrukter åkte in i ugnen. Detta stektes på 200 grader i 15 min. Därfter hällde jag på vin, mörk viltfond och stekta kantareller. Hela härligheten fick brässera på 150 grader till köttet hade en innertemperatur på 60 grader. Såsen silades av, reddes med arrowroot och smakades av. Hela härligheten serverades med kokt potatis. En riktig höjdare!
I går och i dag har jag även bakat dessa, det var roligt:
Nu sitter här två trötta själar och funderar på om man får gå och lägga sig nu?... klockan är snart 8...

Kommentera här: