Äntligen är de här - smultron, blåbär och kantareller!

Vilken underbar tid! Nu skulle jag vilja stanna tiden litegrann, bara för att hinna njuta extra mycket. Det enda man kanske skulle vilja, förutom att stanna tiden, är väl att det blir lite bättre väder... Regn och rusk är inte särskilt uppmuntrande. Just nu är sambon på väg med båt längst in i Kroksjön där hans dotter med sambo tältar under några dagar. Friskt! Jag älskar skog och camping, men inte när det är dåligt väder. Är så extremt frusen av mig så att göra det frivilligt finns inte i min vildaste fantasi. Jag är förrästen sjuk och lär stanna inomhus ett tag.
Under en härlig promenad i förrgår hittade jag dessa:

Jag har lagt svamparna i fållen på min tröja.
Och de här:

Lite suddig bild, men det fick det vara värt! Blåbär och smultron intill vägkanten!
Jag fortsätter mitt LCHF liv och ågår bakade jag knäckebröd, eller fröbröd kanske de borde kallas:

Kommentera här: