Tibrorace

I fredags hade vi kundträff i Skövde. Det var vår regionchef som anordnade och jag och vår kock Mattias Larsson medverkade att olika anledningar. 
Vi träffades på eftermiddagen och fick tips om att en ny butik med färskt kött öppnat i Skövde. Restaurang Glädje hade utökat och satsade på närproducerat. Och viken butik! Väl värd ett besök om du har vägarna förbi. Här hade jag kunnat handla hur mycket som helst. Här hängde närproducerat kött i alla varianter i en lång kyld monter uppmarkerade med sort och ursprung, dvs vilken gård det kom från. Vi såg även en älgfilé med märkningen "Älgfilé, Tommy" Det var alltså han som skjutit älgen! Helt underbart för en matnörd som jag. Vilket ställe!
Efter matlagning och middag bvar jag riktigt trött. Precis som alla fredagar vid 10-snåret. Nu var det bara det att jag var den enda som var trött... trodde aldrig det skulle ta slut. Jag var i säng halv 3. Som tur var som jag hos mamma i Tibro, så det var bara 2 mil att köra på natten. Jag fattar inte varför man ska vara uppe så länge? Jag blir helt förstörd i ett par dagar efteråt. Sov till halv 10! 
Sedan var det frukost hos mamma:
Åh vilken härlig morgon! Jag njuter varje sekund jag är hos mamma och hälsar på. Hon är bäst! Jag saknar henne hela tiden.
Jag hann även med kaffe hos svåger och storasyster, åka till syskonbarn med familj och kolla in deras nya lokal för försäljning av mobilskydd när jag var i Tibro. 
Kolla in deras hemsida: www.billigamobilskydd.se! 
Lördagen kändes kort. Gick upp sent och somnade till "Så mycket bättre" vid halv 10... 
Idag vaknade jag återigen sent. Klockan 9. Sovit som en stock i nästan 12 timmar! Då väntade denna härliga frukost på mig (jag har världens bästa sambo!):
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: