Veckans träning

Jag är nöjd med min träningsvecka. Tyvärr känner jag av rumpmuskeln och har svårt att ligga på en tennisboll varje dag för det gör så fruktansvärt ont. Fick också känningar av min skadade minisk i knäet i veckan när jag slarvade vid utfall. Inte bra. Knäet måste alltid vinklas rakt mot eller utanför tåriktningen annars får jag ont. Inte glömma, då kommer straffet direkt. Jag har inte haft 100% fokus på att bygga upp knäet, men det måste jag ta tag i snart. OM jag kommer kunna springa igen, vill jag inte att det ska bråka. 
Träning:
Måndag     Bodypump
Tisdag       Indoor Walking (mjölksyra i låren från dagen innan. Svårt att få upp pulsen till max pga detta). Ridning på kvällen - en skön tur i skogen med Rita och hästen Laki. Kul!
Onsdag     Bodypump
Torsdag     Ridning -  dressyr. Gick jättebra. Tjoho!
Fredag       Bodypump
Lördag       Ridning. Jag hade en vän med som red Robban, jag lånade Laki - Islänningen, fullt ös med massor av galopp. Kul och mycket skratt
Söndag     (idag) Ingen träning. Kroppen får vila. 
I morgon bitti träffar jag Joel för avstämning, eller egentligen "slutmätning" av vikt, kropp, styrka. Vet ej om jag kan mäta konditionen eftersom jag inte kan springa. Känns spännande, men trist att Mitt Livs Form snart är över. Nästa lördag, om en vecka, går Näsetloppet av stapeln. Ingen löpning för mig, men jag ska promenera. Bara att hoppas att jag inte får för ont. 

Kommentera här: