Julen

Det är julmånad och den tid man kanske njuter mest av julen. Tiden innan då alla förberedelser är. Självklart är tiden med familjen på jul den bästa, den toppar allt, men de där stunderna, du vet. När julkänslan ramlar över och man är lte oförberedd på det. Söndagsfrukosten när ett adventljusljus tänds, när stjärnorna hängts upp, när pepparkakor bakas eller när man tar en skinkmacka fast det är alldeles för tidigt. Ja, då är det nog som mest jul för mig. 
Igår skrev jag några julkort. Har några långväga som postas tidiggt. Tidigast i år var dottern. Hon skickade sina i början av december. Det blev en glad överraskning och kanske något man ska lära av. Hennes kort har fått all uppmärksamhet och inte behövt slåss om den med massor av andra. 
Jag försökte minska på antalet julkort under min tidiga vuxentid. Det gick ganska bra tills jag flyttade utomlands, då var de tillbaka igen, fast i form av julbrev. Under många år vägrade jag att bara skriva under med bara namn, det måste vara några rader och en riktig hälsning också, annars var det slöseri. Nu vill man bara hinna klart. Ganska meningslöst faktiskt. Det är bättre att återgå till kvalitet eller hellre ringa ett samtal. 
Ica skickar massor av kuponger till oss. Får ni också det? Gåvor och rabatt omvartannat. Så jobbigt! Hur ska vi kunna ha reda på allt? Vi har inte använt många rabatter genom åren. De små lapparna ligger där och väntar på "sin dag", också glöms de bort. Nu har jag dessa två att koncentrera mig på. 10% rabatt på Ica i Lilla Edet är mycket, men vår storhandling inför julen kommer inte ske den här veckan. Ska jag handla lite ändå? Ja, jag måste nog det. Också måste jag komma ihåg att göra det. Senast i morgon...
 
 
 

Kommentera här: