Mysig frukost på Scandic i Århus

Tänk vad miljön runt om oss påverkar. Jag är på ett hotell i Århus. Valde det billigaste alternativet. Det ligger bra till och på Scandic behöver det inte betyda sämst. Nu är det i inte så illa som det låter. Helt ok rum och standard, vad mer kan man förvänta sig för 1495 danska kronor? Jag vet inte. Tillbaka till miljön här i matsalen. Som är som en skolmatsal, men dammigare då det är mjuka fåtöljer och .... heltäckningsmatta... Mysfaktorn var säkert hög när de byggde detta för 100 år sedan, eller renoverande efter röktiden. Den där tiden då man fick röka på restaurang. 
Ok. De ska få två pluss; trevlig personal (som artigt tar om allt på engelska när jag inte förstår språket) och en espresso som frukostservitören just gjorde till mig. 
Önska mig lycka till idag. Det behöver jag! Hur det än går - det är bara ett jobb....

Kommentera här: