Blåsippor vid sjön Örlen

Alla år som det funnits möjlighet har vi i familjen återvänt till Ransberg och sjön Örlen för att titta på blåsippor. I fredags åkte jag, mamma och syster med kaffe och fikabröd för att njuta av den första riktiga vårvärmen. Tyvärr fanns inte så många blåsippor längre, Kanske är det fåren som numera betar där som gjort det lite för fint i markerma. Det blev iallafall en underbar eftermiddag. Jag såg mammas rumpa i vädret när hon plockade vitsippor, vårlök och blåsippor och jag blev varm om hjärtat. Vilken tur att jag var i faggorna denna fina dag! 
På väg hem igen stannade vi in en ganska ny butik i Tibro, Förr&nu. Oj, vad grejer de har.
Här träffade vi mammans kära väninna och vår fd granne, Gunvor, som jag vuxit upp tillsammans med. Vilka damer. Starka och med en hel klan barn, barnbarn, och barnbarnsbarn. Riktiga förebilder.
 
 
 
 
 

Kommentera här: