Upp som en sol

Nu var det ett tag sedan. Min kropp uppför sig stabilare, men när en ordentlig dipp eller ett bakslag kommer då gör det ont. Det gör ont i själen, hjärtat och förståndet. Kroppen och hjärnan strejkar och var är då jag?
Igår var första dagen på en vecka som jag kände mig som vanligt igen. Som om ingenting hade hänt och jag hade energi och log. En vecka tog det den här gången. Det kanske var mer än en vecka? Jag började träna litegrann. Kroppen svarade bra och jag vågade mig på två pass i veckan. Sedan var det stopp. Ingen ork. Det gick sakta utför. Ja, när jag tänker efter så har det nog gått utför med orken under 2-3 veckor. Fast sista veckan har varit ruggig.
 
Vi pratar om närlingsbrist här hemma. Om alternativa sjukdomar och behandlingar. Är uppvuxen med en mamma som kan mycket om hälsokost, men jag har alltid haft svårt att ta till mig det. Har alltid varit av den åsikten att man ska äta lite av allt, och om man gör det får man i sig det man behöver. I tisdags var jag hos en kinesolog. Det pratades mycket om ingefära, gurkmeja, vad som tillför värme, kyla, i vilka kombinationer och så. Jag berättade att jag börjat äta vitamintabletter. Ja, för säkerhets skull och så... men det var tydlingen fel. Jag bör gå till en kvinna som berättar vilka örter jag ska äta, och viktigt - i vilka kombinationer. Suck, nej. Det är inte jag. Ska nog boka tid för en rejäl hälsokontroll igen. Fakta. Det är min grej.
 
Nu fokuserar jag på att göra lagom mycket. Jag är bra på att göra saker, många saker. Efter varandra eller samtidigt. Och medans jag håller på så gör jag det och det också. Känns det igen? Den gamla Anne tittar fram igen. Men det är inte ok. Det kommer kosta. Jag får inte göra så, men det är otroligt svårt att låta bli när man varit zombie och plötsligt släpps fri. Att komma ihåg: göra och sedan vila. 
 
Idag ska jag utmana orken - igen. Först till dottern och äta lunch på hennes skola, därefter handla. Handla är bland det värsta. Krigszonen på ica tar musten ur mig. Efter det ska jag vila en stund innan jag ska till stallet. Idag är det träning och så ska jag mocka. Vi är flera där idag, så jag gör inte hela stallet själv Och träningen är inte på hästryggen utan från marken. Det funkar för mig nu. 
 
Jag gläds åt min kropp och min ork. Att komma ihåg: göra och sedan vila

Kommentera här: