Hästliv och allergi

Att ha häst och pälsdjursallergi är ganska jobbigt under vår och höst. Pälsen ska bytas och jag mår kass varje gång jag är i stallet. Jag äter Loratadin varje gång jag jag ska dit, och normalt räcker det ganska bra. Fast inte under pälsfällning. Hu! Min strategi är att klippa av rubbet. Det har jag gjort i alla år, och det funkar perfekt för mig och Robban förvandlas till en helt ny häst. Jag glömde tyvärr ta efterbild, men jag kan återkomma med det någon dag. Han är så snygg nu och mycket mer lättskött och jag ser hur han njuter när jag ryktar och kommer åt ordentligt. 
Förebild:
Stallselfie:
Mun-och nässkydd, tvärdrag och allergimedicin i form av Loratadin och ögondroppar räckte bra tillsammans med snabbt ombyte och dusch. 
Nästa hästämne är en superidé jag fick idag när jag krattade löv. Jag använde en stallgrep! När man krattar är det svårt att få med så smycket utan att få med grus också. Den här kan du kratta med om du vill, eller ha till hands bredvid krattan, och sedan lyfta löven skaka bort grus och lasta till en skottkärra utan att få ryggskott. Helt genialiskt!
 
 

Kommentera här: