Santorini

Vilken ö! Så otroligt vackert på ett avskalat och dramatiskt sätt. En vulkanö. När man talar om vulkanen på Santorini menar man ön utanför inloppet till hamnen där att alla färjor lägger till. Sista gången den hade ett utbrott var 1950, och nu är den helt stilla. Vad gäller resten av Santorini så vet jag att det är en vulkanön, och att halva ön sjönk för väldigt längesedan. 
Jag har alltid velat åka till klippiga bergen. De riktiga du vet. Idag fick jag se Santorinis klippiga berg. Jag har farit runt på ön, och idag var jag i de södra delarna där den berömda staden finns, den som de grävt fram. 
Hör är några bilder jag tog från södra ön idag. 
Väldigt mycket maffiare i verkligheten!
 

Vinrankor. Lite torra tror jag visst. Ser inte mycket ut för världen med en av öns huvudnäringar förutom turism.
Min lilla kompis. 
Dramatik! 
Det här berget är otroligt högt och på toppen ligger en kyrka och en militäranläggning
Ja mamma, det finns vägar, och denna slingrar sig upp till toppen av berget
På väg upp. Här är södra kusten jag la upp bilder från tidigare
Här är en bild nordöst, över flygplatsen
Tänk att bo här!
 
En katt som också uppskattar utsikt!
På eftermiddagen åkte jag till stranden. Inte till red reach, utan till "min" strand i Perissa
"Ett" glas vin i ölglas och melon på stranden för 3 euro
 
Lite senare en grillad majskolv från stranden för 2,50 euro :-) Det blir kvällens förrätt på min balkong. 
Vad jag kommer sakna när jag kommer hem: 
Varma kvällar när man kan sitta ut i linne och shorts. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: