Nu vänder det!

Idag är mörkaste dagen på året, men imorgon vänder det. Eller står det kanske still ett par dagar? Jag vet inte. 
Jag är på utredning av ett team, 4 möten med olika proffesioner ska bedöma var jag är i min utmattning. Igår träffade jag en arbetsterapeft och en psykolog. Ca 1,5 timma varadera. Det går inte beskriva hur jobbigt det var. Frågor och konkreta tester, uppgifter att lösa. Efter jul är det två möten till, med andra proffesioner, och sedan slutligen ett summeringsmöte med en läkare. Det ska bli intressant. Tror inte jag kommer få konkreta svar på hur lång tid det är kvar, men jag hoppas bli något klokare. 
Psykologens bästa tips var att jag ska promenera 1 timma, 5 dagar i veckan. Det finns studier på att det är det bästa för återhämtning. Som vanligt griper jag alla halmstrån, så idag har jag tagot min första entimmaspromenad. 
Det är inte många solglimtar just nu, så när den bryter igenom är det bäst att föreviga den. Detta är från min promenad idag. Förutom trollskogar bor jag nära vatten, vattenfall, åkrar och ängar. Bätte kan det enligt mig inte bli. 

Kommentera här: