Skidhelg

Hemma igen efter några dagar i Långberget i norra Värmland. Härliga dagar! Känner mig trött och glad. Och tacksam. Jag har urusel kondition efter att ha legat på sofflocket snart ett år och hade inga större förväntningar på att jag skulle orka. Förra året, när jag tränade för tjejvasan, var jag i bra kondition och kunde plöja mil, på mil, på mil. Det kan jag inte nu. Jag är ändå nöjd.
Gick ut försiktigt i fredags. Körde 5 km, och var helt död. Men det var ändå som att det väckte upp kroppen och på lördagen kände jag mig ganska ok, trots allt. Vi körde först 5 km, och sedan ett varv till i bättre tempo. Tänk att det är så kul! Idag trodde jag inte jag skulle kunna veckla ut kroppen och få igång tegelstensbenen, men det gick. Körde 5 km innan vi packade ihop oss och åkte hem. Nöjd: 20 km.
Nu längtar jag efter mer skidåkning! Tyvärr har snön smält en hel del här, men jag hoppas det finns några spår i närheten ändå. Längdskidor är suveränt för att komma i form igen. 
 
 

Kommentera här: