Hästträning

Idag har vi tänat massor. Måns har fått mycket tid. Han tränas för att kunna köras, så en kompis till mig var här och så körtränade vi, det gick bra för att vara första gången. Sedan fick Måns vila medan vi fikade lite. Därefter var det dax för Måns igen. Jag lasttränade honom. Det innebär att han ska gå på hästtransporten utan problem. Lugnt, sansat och av egen vilja. Jag höll nog på närmare en timma, fast han gick på direkt. Det blev en lek. Han fick även backa in. Att se honom stå där och nästan somna (mycket att tänka på, det är jobbigt), det var härligt. Här kan man se när Måns lastar sig själv.
Han fick även kliva över ett litet hinder och vi tränade en den andra saker. Limtunnorna var populära! Filmade en snutt, den hittar du här.
Efter lunch tog jag ut Robban i skogen. En härlig dag med varierad ridning och några småhinder.
Jag vet två hästar som kommer sova gott i natt. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: