Parfymerade trosskydd från Always

Nu är jag förbannad! Bloggen är en snäll och ganska mesig plats för mina uppdateringar om vardagen och annat, men nu kan jag bara inte vara tyst. Troligtvis har du också stött på det här. 
 
När jag bodde i New York för massor av år sedan fanns det gott om parfymerade mensprodukter. Det var lätt att undvika det då det skrevs ut tydligt på produkterna, det stod på engelska och det fanns alternativ. För ungefär ett år sedan dök det upp i Sverige. Det skrevs en hel del om det då, men man kunde hitta alternativ bland Always produkter. Jag tyckte de hade de bästa produkterna. Nu hittar jag INGA oparfymerade trosskydd från Always längre. Otydligt på förpackningarna - på tyska!! Hur kan Ica som är en så tuff förhandlare acceptera detta. Hyllmeter med Always äckliga produkter som doftar! Nu har jag tvingats söka ett alternativ, och tyvärr är det Icas egna produkt. Köpter "riktiga" varumärken när jag kan, men Ica´s är i dagsläget bäst. Troligtvis är det Always som producerar, till lägre pris...
Här kan man läsa en debattartikel som skrevs för ngt år sedan om detta.
Vad tycket du om detta? Är det bara jag som är gnällig?
 

Kommentera här: