En uppdatering av sadelkammare och lösdriftbygge

Sakta men säkert tar våra nya byggnader och sadelkammare form. 
Idag ser min provisoriska sadelkammare ut såhär: 
Här finns bara precis det jag använder för stunden. Övriga saker ligger undanstuvade och får hämtas fram vid behov. Det går alldeles utmärkt. Sedan jag flyttade hem hästarna har jag gjort av med en hel del, men jag har också köpt en del nytt då 3-årige Måns fått sadel och körutrustning. Dessa grejer har fått en annan plats, annars skulle det inte gå. 
I nya sadelkammaren är väggarna klara. Vi har beställt golv och börjar närma oss hur inredningen ska se ut. Jag har köpt konsoller vi ska använda till nya sadelhängare och krokar till träns mm. Jättekul! Fick också en härlig tavla av min man, den kanske får en plats i sadelkammaren. Här är den:
I förrgår sprutade vi den råa träytan på lösdriften med järnvitirol med liten färgnyans i. Denna kommer mörkna ytterligare, men jag är sugen på att mörka ner lite till. Vi får se. 
Väder, vind och alla ekar runt vårt hus kommer göra det mörkare. 
Nästa steg är att beställa skjutdörrar. Det blir underbart när jag kan börja använda det till uppställning och har mina grejer nära till hands. 
 
 

Kommentera här: