Juno Robin "Robban"

Robban var en riktig snygging när han vägde 50 kg mindre, var utan vinterpäls och i god kondition. Sedan min dotter slutade rida ponnyn som var tänkt för henne från början har jag haft några medryttare som tävlat och tränat honom. Sista slutade för ett par år sedan då hon köpte ny häst. Det var en väldigt bra lösning för mig som alltid jobbat för mycket. Sedan jag blev sjuk har han ridits mycket mindre. Jag bestämde tidigt att inte låta hästarna bli ett dåligt samvete, utan göra det jag orkar och ha dem som min rehabilitering. Vi byggde lösdrift så han kan röra sig fritt och jag har dem nära inpå knuten här hemma. Min plan är att han och jag ska komma tillbaka i form igen, men det får ta den tiden det tar. 
Jag blev lite sentimentalisk när jag hittade ett filmklipp på oss på youtube från många år sedan. Här är en kort film när jag tränar honom. Några fler filmer på honom hittar du här och här - då med sina medryttare.
Innan vi flyttade hit (2008) red jag dressyr och hoppning varannnan vecka, det var så himla kul! Här kom jag inte igång med det, men däremot tränade jag ofta working equitation, WE, som är riktigt roligt! Det skulle jag vilja göra igen! 
 

Kommentera här: