Varför yogar man inte varje dag? Jag älskar det ju!

Jag började yoga av en tillfällighet får många år sedan och lärde mig älska det. Då yogade jag ett par gånger i veckan, och det var Ashtanga yoga för hela slanten. Helt underbart! Tyvärr fick det fick ett ganska hastigt avbrott när jag fick ont ett muskelfäste och det smärtade förfärligt när jag yogade och joggade. Fick sluta med båda och hitta andra träningsformer. Det blev längdskidor, styrketräning, bodypump och indoor walking för hela slanten. Tre veckor innan jag gick in i väggen körde jag tjejvasan. Försökte hålla igång träningen, men orken försvann. Nu, snart tre år senare vill jag inget annat än att komma igång med träning igen. Jag vet dock min begränsning och måste hushålla med orken. Jag satsar på att försöka vara ute varje dag, rida lite mer och nu även yoga. Helt underbart! Efter 1,5 timma idag känner jag hur ländrygg och axlar mår bättre, stelheten har släppt och jag känner mig härligt mör i hela kroppen. Det kommer bli träningsvärk imorgon. Yippie! 
Här är några av oss efter passet idag (sorry för gryniga bilder):
 
Fotokred: Marianne Kunzl
 
1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Jag har tänkt att bli yogasjälvlärd med hjälp av youtube i år, som ett komplement till kampsporten :-)

Kommentera här: