Grisar vår och sånt

Vi har köpt grisar! Eller en gris är vår i ett litet cooperativ. Det kommer fyra grisar totalt. De är födda i januari och ska leveras till oss om några dagar. Inför det har vi stängslat som tokar och byggt ett grishus:
Idag har jag grundmålat det vita. Imorgon hoppas jag det torkat så mycket så jag kan måla både vitt och rött, sedan är det dax för avfärd till hagen.
Vilken helg det har varit! Varmt och soligt - trots att det bara är mars månad. Altanen är fixad litegrann, och vi satt ute och åt våfflor i lördags. Makalöst! En god kaffe blev det också
Hästarna fäller som tokar. Iallafall Måns. Robban helklippte jag förra veckan, och både jag och han är glada för det. Måns päls är inte lika kraftig, men egentligen skulle jag klippa honom också. Min allergi är galen när de fäller. Tål våren, men inte hästar som fäller. 
Kan rekommendera en ny superbra nässpray 
Nazalese puffar min i näsan när nysningarna sätter in. Det ger mig det där extra jag behöver utöver Loratadin eller motsvarande. Lomudal eller Lovostin för ögonen. 
Mockade i hagen igår och fick en liten tankeställare:
Japp, det är precis vad du tror. En lapp från ett äååle som jag matat hästarna med... Har inte brytt mig om att ta bort dem någonsin, men nu kommer jag definitivt att göra det! Borde lappen inte försvunnit i magen? 
 
 
 
 
 

Kommentera här: