Regn & hästliv

Tätt, tätt regn hela dagen idag. Mig gör det egentligen ingenting. Jag har ingen energi idag och har segat runt och vilat om vartannat. Har väl accepterat det ganska bra nu, och blir inte lika ledsen och besviken längre. De här dagarna kommer komma ibland. Numera lite mer sällan, tror jag, och det är en positiv tanke.
Så plötsigt hör jag fågelsång! Efter tyst regn hela dagen stämmer de upp och jag förstår att nu blir det snart uppehåll. Kollar smhi och yr, och ja, det ska sluta regna på eftermiddagen. Vilka fantastiska djur! 
Igår var min och hästarnas tränare Erika här. Robban har inte åkt transport på ganska länge, och jag vill kunna ta med dem båda två på träningar framöver, så vi började med honom. Jag har åkt mycket med honom tidigare, och när vi gör det ofta är det inget problem, men nu tänkte jag ändå börja om och göra det på rätt sätt. Med motivation. Det var riktigt roligt. Först var han tveksam och lite stressad, men efter träningspasset var han lugn som en filbunke och ville bara gå in i transporten hela hela tiden. Det är otroligt spännande att lära på nytt, och möta hästen med positiv förstärkning istället för det inövade, traditionella tänket jag är uppvuxen med. 
Hästarna släpptes i sommarhagen under några timmar i söndags. Vilken lycka! Tur de inte bröt benen som de sprang, hoppade och studsade!
 

Kommentera här: