Nu ska Robban sättas igång!

En lååång vila är över och Robban ska få komma igång på riktigt. Hoppas och tror att jag ska fixa det om jag bara är försiktig. Jag kommer ha ett långsiktigt upplägg med mycket skritt och jogg i skogen i början och sedan succesivt öka träningen. Tror både han och jag kommer må bra av det. 
Idag vinterpäls och lite för rund:
Detta hoppas jag komma tillbaka till: 
Vet ännu inte om jag fixar det, det kanske är ett för högt satt mål, men ett mål är det iallafall, och jag tror resan ofta är lika viktig som målet. Idag har jag inte tillgång till paddock, så träningsmöjligheterna är lite begränsade, men när vi väl fått bättre kondition och kan börja jobba på banan så löser vi det genom att rida till paddock eller köra i transport. 
Vad gäller lille Måns ska han också igång. Vi tränar tömkörning mm, med målet att han ska kunna köras. Närmaste veckorna tar jag det lugnt med honom. Korta träningspass ett par dagar i veckan. Han får följa med vid hand när jag skrittar Robban. Det har gått två veckor sedan operationen, så lite jogg klarar han snart. Märker att han fortfarande är ganska trött, och kollar tempen då och då för säkerhets skull. Såret ser fint ut, han behöver bara lite tid. 
 
 
 

Kommentera här: