Influensa - i fred

Mitt under värsta influensan slog det mig plötsligt - jag får vara i fred! Efter 20 år på samma företag där mina chefer aldrig någonsin låtit mig vara sjuk fick jag uppleva influensa utan att jobba eller prata i telefon för första gången! Det låter inte klokt, jag vet. Men jag har kämpat. Om jag stängde av mobilen och datorn så blev det ett herrans liv. Trodde på riktigt jag var oumbärlig. 
Om 2 månader har jag varit sjukskriven för utbrändhet i 2 år. Jag är fortfarande hjärntrött och har många tråkiga symptom kvar. Jag får för det mesta vara i fred nu. Det har varit lite periodvis, men jag märker att det går bättre när jag får använda den lilla energi jag har till att bli bättre istället för att lägga den på fel saker. Nu när jag varit sjuk har jag fantiserat om att rida och plocka fram hantlarna igen. Hoppas, hoppas, hoppas jag orkar mer snart. Jag är i princip frisk från influensan nu. Längtar efter att vara pigg. Varje dag. 
På tal om något helt annat så saknar jag den här latkorven idag. Fick tag på en tröja hon lånade - full med hennes doft - och bröt ihop av längtan. Men annars går det bra: 
 

Kommentera här: