Tre dagar i Stockholm

Jag har just avslutat två utbildningsdagar med ungefär 200 personer. Det var säljare från Sverige, Finland och Estland som kom för att lära sig mer om vårt företag och våra produkter. Schemat var otroligt tufft, och man såg många tunga ögonlock fram på dagen. Det är klart det blir jobbigt att lyssna aktivt från 8-17 när man van att stå, gå och röra sig hela dagarna. De kämpade tappert och var som vanligt otroligt positiva och glada. Tänk om alla kunder hade denna positiva attityd, vad livet och jobbet skulle vara lätt.

På kvällen första dagen blev jag bjuden på middag av min barndomskamrat och mysiga väninna Annica. Vi for hem till henne och hennes familj. Jag vill träffa mina vänner oftare! Det är ju så enkelt och glädjen lever man på länge. Det var en gemytlig kväll vid köksbordet och jag är glad för att fått träffa hennes sambo, hans dotter och deras gemensamma barn, Amanda, lite mer än jag gjort tidigare. Hon har det bra.

Igår kväll var jag otroligt trött efter sista utbildningspasset. Jag bytte hotell, fräschade upp mig och for på middag på stan. Det var företagsledningen som haft möte och vi träffades på restaurant Grodan på Östermalm. Jag har aldrig varit där tidigare. Maten var mycket god, men det var den minsta portionen Marulk jag någonsin sett och fruktansvärt dyrt. Visst är det gott med god mat, men ibland känns det nästan lite perverst. Det jag egentligen skulle berätta (fast jag fastnade vid maten, som vanligt) var att jag fick årets första julklapp! En jättefin necessär (stavas det så?) i dovt rött mjukt, italienskt skinn. Jag blev otroligt glad. Det var tack för en extra insats jag gjort för företaget under en tid. Jag älskar den redan och ska titta efter eller önska mig ytterligare en storlek av liknande modell.  

Imorgon ska jag och en kollega på ett gemensamt kundbesök i närheten av var min mamma bor. Då ska jag passa på och åka dit en stund på en fika. Det ska bli roligt att se henne igen. Bästa mamman.



Kommentera här: