Måns i vagn!

Det tog en vecka för Tomas att få Måns i vagn. Jag skrattade högt när jag kom dit och han ställde han framför vagnen. Det kändes helt overkligt. Var det verkligen möjligt? Efter en vecka! Ja, han är ett proffs. Jag är oerhört imponerad av honom och hur han hanterar Måns. Konsekvent, mjukt och tydligt. Jag har fått beröm också, för att han är så väl förberedd. Det känns kul. Jag är glad att vi tog beslutet att ta in hjälp när det började närma sig vagnen, det är en billig investering i längden. 
I morgon tar vi med oss vagnen och hälsar på Måns och Tomas. Då ska han hjälpa oss ställa in den så det blir bästa möjliga förutsättningar för honom att jobba i den. Han är ju en liten skit, och fortfarande en omusklad unghäst. Det ska bli skitkul. Hoppas att han tycker vi valt en bra vagn. 
 

Kommentera här: