Nytt år och nya tag!

 
Jag tror många, precis som jag, tänker att NU, NU ska det ske! Gå ner i vikt, komma i form, träffa vännerna mer, å på teater mer osv. Visst är det så? Jag tänker så iallafall.
Efter att ha levt ett extremt aktivt liv, varit i god form och allt det där. (det är bara att söka på taggen träning här i bloggen så ser du). Därefter rasat ner i djupet av utbrändhet och blivit "grönsak" har jag de sista snart fyra åren ägnat mig åt att kravla mig upp ur detta. Men NU, NU är det dax. Hm, nä, egentligen vet jag ju att det är min extremt spännande hjärna som börjar komma tillbaka så sakterliga och därmed tror att allt är som vanligt och att även kroppen hänger med. Så fel. Jag lär nog hålla mig till mitt program, tex promenader och ev rida en sväng. Men en sak har jag iallafall lovat mig själv. De där 8 kilona jag lagt på mig de här åren ska minskas. Vet inte om jag får en vältränad kropp på 60-62 kg igen, men jag ska iallafall ner några kilo så jag kommer i mina kläder och giillar mig själv igen. Jag hoppas också att min ork ska fortsätta bli bättre hela tiden. Det går sakta, men det har jag fått lov att acceptera. 
 
Bästa nyheten just nu är att jag arbetstränar 10 timmar i veckan! Jag har min tjänst 30 mil från var jag är bosatt så jag arbetstränar på en konferensanlägging nära istället. Det är väldigt roligt! Sedan tar det lång tid att ligga i sängen och bara överleva, men det är det värt. Jag är på gång! Det finns hopp för 2018! 
 

Kommentera här: