New York, New York

 
 
Vilken resa! Jag är alltid beredd på att det tar tid att komma igenom security, men nu fick jag uppleva något helt sjukt. 3 timmar (!) som packade sillar. Först i en gång som säkert var 100 meter, därefter i kön till passkontrollen. ringlande sakta sakta. Helt fruktansvärt. Jag var mest orolig för de äldre resenärerna för de var säkert upp mot 30 grader, ingen luftkonditionering, inga toaletter, ingen kiosk eller annat och dessutom helt utan vatten! Min stora lycka var när jag hittade en Ramlösa i min väska. Jag trodde jag glömt den på planet, men där var den. Lycka!
Idag vaknade jag vid halv 4. Samtidigt som Line kom tillbaka efter att ha mött upp en kompis och gått och dansat. Jag höll mig vaken till 11-tiden, lokal tid igår, men sedan gick det inte längre. 
Vilade och läste några timmar och vid halv 7 gick jag ut. Det finns inga ort att beskriva känslan av ett uppvaknande NY. Köpte en kaffe och lite "pre-breakfast" för-frukost att bjuda Line på när hon vaknade
 
 
 
 
Line berättade att det är små djur i sanden i East Hampton där hon bor som bosätter sig på benen och smaskar upp nya sår hela tiden. Hon har stukit på aceton, men de kommer ändå. Idag ska vi gå till apoteket.
 Nu ska vi gå ut på stan. Tygaffären Mood är prio idag

Kommentera här: