Hälsan

Idag är det läkarbesök på schemat. Det är alltid lite läskigt, men samtidigt bra med en diskussion om hur jag egentligen mår. Jag får frågan om hur jag mår dagligen, och det är alltid jobbigt att svara. Utanpå är jag frisk. Ser säkert pigg ut också, med solbränna från Grekland och några extra kilo på kroppen. Se mig - och du blir säkert glad för att jag ser så mycket bättre ut än för mot för några månader sedan. Och ja, det går framåt. Det är så underbart att känna det. Idag ska jag prata med min proffsiga läkare om min hälsa. Han ställer de där frågorna som tillsammans med mina svar ger en bild om nuläget. Jag vet hur jag mår. Det är bara så svårt att sätta ord på det när någon frågar. 
Igår tränade jag 60 min indoor. Det var tufft. Träningsvärken efter förra veckans bodypump på torsdagskvällen hade inte riktigt släppt så det kändes som jag hade elefantben de första 20 minuterna. Nu var det ett riktigt konditionspass, och det var jättekul. Är lite öm i kroppen idag, men det går bra. Har ingen egentig plan med min träning ännu. Längtar efter att öka på antalet tillfällen per vecka, men inser att träningsvärk kommer stoppa detta nu och jag får nöja mig med två pass. Musklerna måste hinna med också. Träningsvärken från i torsdags var grym. Tur att du inte hörde mig under svampturen; stön stånk, aj och pust. Nerförsbackarna var vidriga, och vi har väldigt kuperad terräng... men det var härligt ändå. Svamp och lunch i skogen = livet på en pinne!
Bjuder på denna kreativa tanken idag:
Ha en fin dag!
 

Kommentera här: