Lilla helvetet

Jag googlar om sjukdomen jag har. Om utmattning, eller utbrändhet. Och försöker förstå hur jag mår. 
Ramlade över ett inlägg: Lilla helvetet. Läs det om du vill veta mer om hur det är. 
Om några dagar ska jag träffa min psykolog. Jag har inte varit där sedan i september förra året. Det har inte varit lönt.
Jag minns ingenting från våra tidigare möten. Jo, förrästen, det gör jag. Jag minns att jag såg hennes mun röra sig väldigt mycket och att hon anteckande på tavlan. Jag fick gärna skriva av det om jag ville. Det kunde jag ju inte (men det var inget jag berättade) så jag fotade av allting. I morgon ska jag leta upp bilderna för att se om minnet kan väckas upp. 
Vad ska vi prata om då? Jag har frågor: Hur hittar jag motivation? Hur hittar jag energi som inte tar laddar ur mig fullkomligt? Hur lär jag mig vara i surret av många människor? Att följa med i ett längre samtal eller diskussion? Att läsa fler än 3 sidor i en bok? Att lyssna på musik i bilen och att tåla ljud överhuvudtaget? Att gå på stan? Slutligen; Att vara bland folk och på en arbetsplats?! 
Är så fruktansvärt trött på att vara utbränd. Jag vill vara jag. Anne. Jag vill jobba, träna och ha många järn i elden. Jag vill leva och vara som vanligt. Jag vill vara i bra form och orka. 

Kommentera här: