Höstliv

Vilken höst vi har! Torka ska fortsätta och jag njuter. Snart blir det andra bullar, när regn på tvären och mörker är en del av vardagen. 
Lösdriftstallet ser för närvarande ut som en stor julklapp då det är inslaget i pressening och ingen är gladare än jag. Vi har fått mycket klart och funktionen är super. Vinterhagen är uppgrusad, och hästarna ser ut att trivas. 
Det blir spännande att se hur lerigt det blir och hur mycket hästarna kommer vila i lösdriften. Hittils har de knappt varit inne i den, men det är som det ska. Mindre att sköta för mig också. 
Hittade ingen bild på lösdriften som den ser ut idag, men här är en när den byggdes:
Taket är provisoriskt tills "ladan" som byggs snett bakom byggs upp, de ska gå omlott och en dörr ska gå från lösdriften in i sadelkammaren. Sedan kommer taket bli högre och ha samma form som husets tak, i bakgrunden. Jag vet inte vad det heter. Man ser tre öppningar för dörrar på bilden, de ska alla ha skjutdörrar, två är extra breda för att fyrhjulingen ska få plats att köras igenom. Slangarna på väggen ska kopplas in ganska snart, eller när den beställda Thermobaren kommer. Vatten som inte fryser under vintern blir super. Får berätta mer om den sedan. 
Här är en bild på mina tjockisar:
Både Måns och Robban behöver banta. Jag orkar fortfarande inte rida så mycket pga min utbrändhet, men jag längar tills den dagen då de kan få motion oftare. Tills dess ska jag försöka banta dem med hjälp av dubbla nät och fler timmar på gräs. Tror inte det är så mycket kraft i gräset nu, så det borde hjälpa.
I morgon ska jag på läkarbesök. Den här gången känner jag mig förrvirrad. Jag trodde jag var bra nog att arbetsträna, men jag har haft det riktigt jobbigt ett par veckor. Telefonmöte med arbetsgivare, möte med Försäkringskassan, en kompis begravning mm har påverkat och tagit hårt på mig. Sömnproblem, och surr i kroppen och knoppen har gjort mig otroligt trött. Träffade en ny psykolog förra veckan, och fick mig några tankeställare och goda råd, det var bra. Frågan är hur jag kommer vidare? Är så otroligt trött på att inte vara jag.
 
1 Emma:

skriven

Oj vilken fin lösdrift ni har!! Det där kommer bli superbra ju! :D

Svar: Tack, vad snäll du är! Gillar den mycket!
Anne

Kommentera här: