Tungt

Då var man här igen då. Ifrågasättandet. Jag börjar tvivla på mig själv när omgivningen gör det. Är jag verkligen så sjuk, borde jag inte arbetsträna efter mer än 2 års sjukskrivning? Arbetsgivaren tvivlar. De har en tuff attityd, ringer min läkare och begär att få ett intyg på att jag inte kommer kunna arbeta mer, berättar för mig att nu bekostar vi inga fler läkarbesök (ca 6 per år), precis som de gjort tidigare med psykologbesöken. Blir man frisk av press? Nä, det fattar nog tom en barnunge. Jag läser vad de skriver och innebörden är att om de får vara med på läkarbesöken så kan de tänka sig att betala dem, annars får jag göra det själv. Vad kostar läkarbesök inom företagshälsovården? 1500? Jag har ingen aning. Jag hade problem att hitta en bra läkare med erfarenhet av utmattning och vill behålla den jag har. ALLA förändringar är stressande för mig. Jag försökte besvara mailet från företaget och det slutade med att jag skällde på min man... stresskänlig är bara förnamnet. Hade planer idag, enligt min rehabplan, men det kommer inte gå. Mitt huvud snurrar och magen knyter sig. Bara för ett larvigt email! Det hade aldrig påverkat mig på detta sätt tidigare, och det stör mig enormt mycket. 
 
Om jag nu ska höja blicken lite så mår jag bättre än innan jul. Jag har äntligen fått lite mer ork, och är otroligt tacksam för det. Iblandblir jag andfådd och matt bara av att gå till garaget - de dagarna kommer inte lika ofta nu. Lättnad och glädje! Det finns hopp, och jag känner att så småningom kommer jag fungera normalt, eller ganska normalt igen. Det tar tid, fruktansvärt, skrämmande mycket tid, men det finns hopp! 

Kommentera här: