Vår på riktigt!

Äntligen kan man sitta utomhus på kvällen. Läsa och ta ett glas vin. 
Kan inte säga att det är varmt, men med ett par filtar är det ändå ljuvligt. Imorgon ska jag gå över altanerna med antigrönt-medel och sedan åker fler utemöbler fram. Längtar efter att äta lunch och middag ute, men det dröjer nog.
 
 
Hästarna dras mot det gröna gräset och jag måste nog sätta på elen till staketet snart. Tills nu har det inte funnits något som lockat på utsidan. De har fri tillgång till hösilage, och även om vi missat att stänga grinden då och då så har de inte gått ut. De går i sommarhagen några timmar varje dag och ser riktigt nöjda ut när jag lockar dem med mig till utgången som leder dit. Det är dålig tillväxt där, men jag ser det som en bra inskolning till det gröna ändå. Änsålänge har Måns mage klarat av det gröna. Han har en extremt känslig mage vid foderbyten. Jag tycker det blivit bättre, han får Gut Balance varje dag och det hjälper bra. 
 
 

Kommentera här: