Nu är jag på gång...

...med sjukgymnastik. Egentligen vanlig träning, men mindre mängd och i en tyst lokal. Tex 10 benböj x 3, plankan 20 sek x 3. Körde 5 olika grejer, med samma låga nivå. Det är utmaning för mig att inte göra för mycket. Efter att ha tränat ordentligt minst 3 dagar i veckan innan jag blev sjuk så känns det underligt och mesigt. Men jag orkar inte köra på som då. Är tacksam och peppad för detta lilla. Nu hoppas jag få till denna träning 3 ggr/vecka, eller varannan dag ungefär, tills jag träffar sjukgymnasten, min "PT" igen. 
På torsdag ska jag på Basal kroppskännedom för 6:e gången. BK är som en mild och som en mycket mesig yoga. Det känns lugnt och skönt, och man lär sig massa kloka saker, som tex hur man ska gå och sitta. 
Fredag morgon är det läkarbesök och på måndag ska jag träffa en kurator. Det blir en ny upplevelse. Jag har gått till psykologer under hela min sjukskrivning, men nu tänker jag att det är klokt med ett team av proffs som tar mig framåt, och kuratorn är en av dem.
Jag är så himla busy! Att orka genomföra så många aktiviteter är fantastiskt. Nu måste jag ta det riktigt lugnt med annat och vila för att orka med, men det känns ändå så härligt! Jag kanske blir en vanlig människa igen, till slut? Håll tummarna! 

Kommentera här: