Isigt värre

Det blir ingen körning idag. Is kvar i skogen och underkylt regn på grusvägen. Så såg det ut när jag red sist:
 
Robban är skodd och har brodd, då är det inte så farligt, men med en barfotahäst känns det läskigt. Har broddat Måns Flowting boots men Equine fusion som jag har bak gick inte brodda. De kanske är för slitna, jag vet inte. Om drygt en vecka kommer hovslagaren, då får han skor, så kan jag köra i alla väder. 
Vi har jättefina rid och körvägar här i Torskog. Långa sträckor med mjuka skogsvägar, mycket klättring, grusgropar och vattendrag. Det enda jag saknar är närhet till en paddock. Nu har vi en bra fast gräshage med sandbotten som jag använder som ridbana, men det blir ändå inte riktigt samma sak. Tur man har transport så man kan åka iväg med dem. Inte för att det blir så ofta, men möjligheten finns. 
Nu ska jag fortsätta kolla världscupen i hästhoppning, innan hästar ska fixas med och dagen avslutas med yoga:
 
 
 
 
1 Ellen - tävlingsryttare:

skriven

Jag har det också ganska isigt hemma hos mig tyvärr :(

Svar: Det känns som is är vanligare än snö numera, men snart kommer våren! Det är hästägarnas halleluja-tid :-)
Anne

Kommentera här: